Obědové inspirace

2. listopadu 2014 v 10:56 | Elena Sainte
U nás doma je takový nešvar - vaří se stejná jídla a pořád se dokola opakují. Nevím, jak to funguje v jiných českých rodinách, ale u nás je experimentuje jen málo. Navíc to nebyly nikdy moc zdravé varianty. To mě donutilo se na přelomu let 2010 a 2011, když jsem se rozhodla zhubnout, naučit se vařit.
Možná máte také tu zkušenost, že rodina není moc nadšená z toho, že chcete mít jiný oběd než oni. No, moje rodina si naštěstí zvykla a nebere se to u nás jako pohroma.

Nučila jsem se vypustit tučné omáčky a nahradit je zeleninovými, vyměnit smažené maso za dušené/grilované, salámy za kvalitní šunky, udělat ze sojových kostek chutné jídlo, upravit tofu a jiné rostlinné bílkoviny, zmenšit přílohu a zvětšit podíl zeleniny.

Oběd nemusí být jen omáčka s pětima knedlama. A "nevím, co pořád vařit" je jen omluva vlastní lenosti.

http://www.cmccfamily.org/wp-content/uploads/2013/12/eating-disorders.jpg


1) Plněná zelenina
Rajče nebo papriku můžete naplnit směsí z (vařeného) kuskusu, quinoy, bulguru, rýže se zeleninou, vejci, masem, šunkou, sýrem, tomatovou omáčkou - co jen máte rády. Stačí zapéct.


2) Obložená bageta
Rychlý, snadný a dobrý oběd. Často jsem si do školy orestovala kuřecí kousky a naplnila jimi bagetu. Nejradši s avokádem a tvarohem (příp. Lučinou). Do školy/práce je pak tento oběd výhodou, protože ho nemusíte ohřívat, tahat krabičku ani příbor. Jen si bagetu pevně zabalte, ať pak nehoníte náplň po celé tašce, jako kdysi já. :-D


3) Tofu, tofu, tofu
Uzené tofu výborně chutná a snadno a rychle se připravuje. Málo tuku, hodně bílkovin. Připravuje se podobně jako maso, jen kratší dobu - můžete ho marinovat a orestovat, upéct, ugrilovat, rozmixovat a dělat koule.
Z tofu natural nevařím, dělám z něj jen tofunézu, chutná dobře.


4) Tortilly
Tortillu si uděláte snadno doma z mouky, vody a tuku, nebo je můžete koupit a následně naplnit svou oblíbenou směsí. Vhodný je tento oběd i na cesty, opět k němu nepotřebujete žádný příbor, stačí pevně zabalit.


4) Husté zeleninové polévky a krémy
Na podzimní období jako dělané. ♥ Zahřejí a zasytí.



5) Plněná brambora
Na obrázku batát - sladký brambor.
Rozkrojíte, naplníte, opečete. Mám ráda se špenátem a mozzarellou.


6) Salát
Na obrázku quinoový salát. Může to být jen zelenina s pečivem, nebo ještě s masem, příp. sýrem, nebo obdoba rizota od kuskusu po bulgur.


7) Rybky
Já osobně si lososa dopřeju jen málokdy, a to díky jeho ceně. Zato si ho vždy dokonale vychutnám. Jako zdravou varianta burgeru, s hořčičnou omáčkou, na medu... :-) Nejčastěji se u nás jí kapr, pangasius (i přes všechny ty aféry kolem něj) a makrely. Máte rády ryby? A jak často je jíte?

 


Komentáře

1 Rezzy Rezzy | Web | 2. listopadu 2014 v 11:40 | Reagovat

Chtěla bych ti poděkovat za tvůj zajímavý komentář :) Vlastně jsi mi připomněla něco, co mi párkrát říkala psychiatrička - že u psychóz se člověku jaksi prolomí hranice vědomí a nevědomí, myslím, doufám, že to píšu dobře... a pak se mu míchají realita, sny, různé představy atd. a člověk neví, co je pravda a co ne. A léky by měly tu hranici zase upravit a zpevnit.

Jinak myslím, že my doma vaříme celkem zdravě, nemáme moc často smažené apod., takže vlastní obědy si nedělám a jím většinou s ostatními. Těší mě, že když jsem začala jíst hlavně tmavé pečivo a kvalitní šunku atd., tak i rodiče se začali více zajímat o kvalitu potravin a sledovat etikety a tak.
Tipy na oběd tady máš parádní :) Tofu jsem měla nedávno v menze (je tam naštěstí celkem fajn výběr jídel) a teď, jak jsem koukala na obrázky, jsem dostala chuť na plněnou bramboru! To už jsem neměla dlouho :) Vlastně i rybu jsem docela dlouho neměla... taky bych si dala :) Tak možná dnes k večeři...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama